Hoe werkt de aanmelding?

Aanmelding voor ondersteuning door de voedselbank Zwolle e.o. moet gedaan worden door het invullen van het aanvraagformulier. Dit aanvraagformulier moet samen met een hulpverlener worden ingevuld en door de hulpverlener digitaal  worden ingediend.
(e-mail adres: intake@voedselbankzwolle.nl)
De hulpverlener is op de hoogte van de voorwaarden waaronder een aanvraag zal worden toegewezen en is op de hoogte hoe het aanvraagformulier moet worden ingevuld. Verder kan de hulpverlener ook mogelijk helpen bij het aanvragen van andere toeslagen en dergelijke.

Na inschrijving ontvangt de aanvrager een mail met informatie over de Voedselbank Zwolle e.o.  Eventueel wordt er telefonisch contact opgenomen als er nog vragen of onduidelijkheden zijn over de ingediende aanvraag.  

Iedere vrijdagmiddag is er een uitgifte. 
De ene vrijdag wordt er brood, groente, fruit, zuivel en vlees uitgedeeld. De andere week brood, groente, fruit, zuivel, vlees en houdbare producten.

Soms zijn er ook wasmiddelen, shampoo, zeep, luiers en maandverband. 

Veel gestelde vragen :

Kijk of de vraag hier staat:

Mag ik altijd langskomen?
Nee. Je moet je eerst aanmelden. Vraag de persoon die je helpt wanneer je mag langskomen.

Ik kan zelf niet komen. Wat nu?
Vraag zelf iemand om de voedselproducten eten op te halen. Bijvoorbeeld: een buurman of een vriend.

Ik ben drie keer niet geweest zonder af te melden . Wat nu?
Als U drie keer niet geweest bent zonder afmelding, dan wordt de hulpverlening door de voedselbank stop gezet en wordt U uitgeschreven. Blijkbaar is er dan geen behoefte meer aan ondersteuning door de voedselbank.

Kunt U niet komen? Meld U zich dan af bij de voedselbank. Doe dit voor donderdag 16.30 uur.
Afmelden kan telefonisch, via e-mail of whatsapp. 

Mijn bevroren eten is niet meer bevroren. Moet ik het gelijk eten?

Is het niet meer bevroren? Eet het dan snel op.   

Je kan bevroren eten nog twee maanden bewaren nadat je het ontvangen hebt. Deze datum kun je vinden op het stickertje dat op het ingevroren product is geplakt.
Heb je bevroren eten gekregen? Leg die dan zo snel mogelijk in de vriezer. 

Staat je vraag er niet bij?
Stuur een e-mail naar: info@voedselbankzwolle.nl.