Ik heb een vraag

Hieronder staan vragen die vaak gesteld worden.

Klik op de vraag en het antwoord verschijnt!

Ik kan geen eten kopen. Mag ik altijd langskomen?

Nee. Vraag de persoon die je helpt wanneer je mag langskomen. Dat kan bijvoorbeeld iemand zijn die voor je zorgt. Of iemand die je helpt met je geld. Wil je weten hoe het werkt? Klik dan op de tekst:

Hoe werkt het?

Waar en wanneer kan ik mijn eten ophalen?

Je bent ingedeeld in een groep.

Vraag de persoon die je helpt in welke groep je zit.

Die persoon weet ook wanneer je dan mag komen.

Ben je een hulpverlener? Lees dan hier verder.

Ik kan zelf niet komen. Wat nu?

Vraag zelf iemand om het eten op te halen.

Bijvoorbeeld: een buurman of een vriend.

Kan niemand je eten ophalen?

Meld je af via de telefoon: 06 – 49 35 22 56

Of meld je af via mail: info@voedselbankzwolle.nl

Ik ben twee keer niet geweest. Wat nu?

Kan je niet komen? Geef het door.

Kom je twee keer niet? En laat je het ons niet weten? Dan mag je niet meer komen.

Vraag de persoon die je helpt om hulp.

Hoe lang kan ik mijn eten en drinken bewaren?

Ergens op de verpakking van je eten of drinken staat een datum.

Na de datum kan je het vaak niet meer eten.

Zit er na een tijd schimmel op je groenten en fruit? Of ruikt het eten of drinken raar?

Eet en drink het dan niet.

Mijn eten is over de datum. Wat nu?

Soms is het eten over de houdbaarheidsdatum. Dat is de datum die op een blik of pak staat.

Heb je het eten pas gekregen? Dan mag je het eten. Dat is veilig.

Mijn bevroren eten is niet meer bevroren. Moet ik het nu eten?

Is het eten niet meer bevroren? Eet het dan vandaag op.

Ik heb schulden. Kunnen jullie mij ook helpen?

Nee, wij delen alleen eten en drinken uit.

Klik op de rode tekst om meer te lezen:

Naar de website van het NIBUD

Je gaat dan naar een andere website.

Je komt op de website van het NIBUD.

Zij weten meer over schulden.

Ik mag langskomen. Wanneer kan ik komen?

Samen bepalen we wanneer je mag komen. Je komt dan in een groep.

Het groepsnummer bepaalt op welke tijd je mag langskomen.

Groep 1: 13:45 uur – 14:30 uur
Groep 2: 14:30 uur – 15:15 uur
Groep 3: 15:15 uur – 16:00 uur
Groep 4: 15:30 uur – 16:15 uur

Ga naar de kalender om te zien wanneer je wat kan ophalen. Klik hier.

Ik wil mijn cliënt aanmelden. Waar staat het intakeformulier?

Volg het stappenplan om uw cliënt op de juiste manier aan te melden. U vindt het stappenplan hier.

Weet u al welke stappen u moet doorlopen? Dan kunt u hier het formulier downloaden.

Waar kan ik voedsel doneren?

Wij zijn niet altijd aanwezig op onze locatie. Maak daarom altijd een afspraak voordat u voedsel komt doneren.

Stuur ons een e-mail: info@voedselbankzwolle.nl

Hoe kan ik bijdragen aan Voedselbank Zwolle?

U kunt voedsel doneren of een bijdrage schenken. Lees hier verder.

U kunt ook vrijwilliger worden bij ons. Lees hier verder.

Kan ik stagelopen bij Voedselbank Zwolle? Of hebben jullie een leerwerkplek?

Er zijn beperkte mogelijkheden om stage te lopen bij ons. Neem contact op om de mogelijkheden te bespreken.

Er zijn geen leerwerkplekken bij onze voedselbank.

Welk eten en drinken kan ik het best doneren?

We willen de mensen graag gezond eten en drinken aanbieden. Ook bieden we het liefst houdbaar eten aan. Zo kunnen we het voedsel beter verspreiden over de pakketten. U kunt het best kiezen voor:

  • Houdbare melk
  • Groente in pot of blik
  • Pasta
  • Rijst
  • Peulvruchten in pot of blik
  • Soep in blik
  • Koffie 

Maar ook persoonlijke verzorgingsmiddelen, zoals:

  • Zeep
  • Shampoo
  • Tandpasta
  • Hygiënemiddelen
  • Wasmiddel
  • Luiers

Wilt u meer weten over het doneren van voedsel? Lees hier verder.

Waar is de Voedselbank van Zwolle?

Je vindt ons op industrieterrein Marslanden. Ons adres is:

George Stephensonstraat 30
8013 NK Zwolle

Kom niet zomaar langs. Je moet je eerst aanmelden.

Wil je weten hoe het werkt?

Klik op de rode tekst:

Hoe werkt het?

Staat uw vraag er niet bij? Neem contact op!